سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه آنچه درمورد درمان سرماخوردگی باید بدانید

علائم سرماخوردگی چیست؟

درمان سرماخوردگی

معمولا چند روز طول می‌کشد تا علائم سرماخوردگی خود را نمایان کنند و به ندرت پیش می‌آید که سریع قابل تشخیص باشند. اگر بتوانید علائم این بیماری را از علائم آنفولانزا تشخیص دهید می‌توانید برای درمان سریع سرماخوردگی اقدام کنید. البته تشخیص این دو بیماری از یکدیگر بسیار سخت و حتی گاهی غیرممکن است. بنابراین بهتر است در صورت لزوم سریعا به دکتر مراجعه کنید. علائم سرماخوردگی عبارتند از:

علائم مخاطی

ترشح مخاط

احساس فشار و سنگینی سینوس

آبریزش بینی

گرفتگی بینی

عدم احساس بو یا مزه

عطسه

ترشح پشت حلق

علائم در سر

جمع شدن اشک در چشم

سر درد

سوزش گلو

سرفه

احساس درد هنگام قورت دادن آب دهان

علائم در بدن

خستگی مفرط

سرما

کوفتگی بدن

تب با درجه پایین

ناراحتی در قفسه سینه

سختی به هنگام تنفس عمیق

درمان سرماخوردگی بزرگسالان

سرماخوردگی بزرگسالان

اگر علائمی که در بالا گفتیم را تجربه می‌کنید، حتما به دنبال راهی برای درمان سرماخوردگی خود هستید. درمان این بیماری به طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شود.

انواع رایج و معمول داروی سرماخوردگی

رایج‌ترین انواع داروی سرماخوردگی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و به اصطلاح به آن‌ها داروهای روکابینتی گفته می‌شود، شامل آنتی‌هیستامین‌ها، استامینوفن و مسکن‌ها است. درمان رایج معمولا مصرف ترکیبی از این داروها با هم است. اگر شما هر کدام از این داروها را که مصرف می‌کنید حتما روی لیبل دارو را بخوانید تا مطمئن شوید به اشتباه بیش‌تر از دوزی که گفته شده از یک دارو استفاده نکنید.

درمان خانگی سرماخوردگی

موثرترین و رایج‌ترین درمان خانگی برای سرما خوردگی قرقره کردن با آب گرم و نمک، استراحت کردن و نوشیدن آب و مایعات به میزان زیاد است. برخی از تحقیقات نشان داده است که درمان گیاهی سرماخوردگی با گیاهانی مثل آویشن در کاهش علائم آن موثر است. البته این نوع داروهای گیاهی بیماری را درمان نمی‌کنند؛ درعوض به کاهش علائم کمک و تحمل کردن‌ آن‌ها را ساده‌تر می‌کنند.

اگر مبتلا به فشارخون بالا هستید، قبل از استفاده از داروهای رایج سرماخوردگی با پزشک خود صحبت کنید. اکثر افرادی که فشار خون بالا دارند می‌توانند از این داروها استفاده کنند و مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید. اما داروهای «دکونژستان» که داروهای ضد احتقان هستند در بدن با تنگ کردن عروق کار می‌کنند. این موضوع ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون شود و اگر شما در حال حاضر فشار خون بالا داشته باشید این داروها ممکن است شرایط شما را سخت‌تر کنند.